Resultat av kontaktcenters service
Du som ringer eller mejlar till Växjö kommuns kontaktcenter kan bli kontaktad efteråt för att svara på frågor om servicen du fick. Syftet med denna undersökning är att Växjö kommun får veta hur kommunens service upplevs och hur vi kan förbättra verksamheten. Här redovisas resultaten från undersökningen.
I tabellen visas resultaten från enkäten om invånarnöjdheten kring kontaktcenters kundservice. Resultat visas från år 2024 och 2025.
Kategori | 2024 | 2025 | Differens |
---|---|---|---|
Engagemang | 88.6 | 84.9 | -3,7 |
Enkelhet | 77,8 | 76,2 | -1,6 |
Generell nöjdhet | 85,6 | 83,1 | -2,5 |
Kunskap | 85,3 | 83,3 | -2,0 |
Svarstid | 80,7 | 76,6 | -4,1 |
Uppklarning | 78,8 | 77,6 | -1,2 |
Förklaring till kategori
- Engagemang
Sätt betyg på hur du upplevde kommunvägledarens service och engagemang i samtalet - Enkelhet
Sätt betyg på hur enkelt vi gjorde det för dig att lösa ditt ärende - Generell nöjdhet
Sätt betyg på hur nöjd du är med samtalet som helhet - Kunskap
Sätt betyg på din uppfattning om kommunvägledarens kunskap - Svarstid
Sätt betyg på hur snabbt du kom fram till en kommunvägledare - Uppklarning
Sätt betyg på i vilken utsträckning du fick svar på din fråga och ditt ärende löst - Empati
Sätt betyg på din uppfattning om personens förståelse för din situation
Betyg | Index |
---|---|
5 | 100 |
4 | 75 |
3 | 50 |
2 | 25 |
1 | 0 |
Senast uppdaterad: 16 juni 2025